Rozrząd

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • henryk62
    Classic
    • 2013
    • 3

    Rozrząd

    tryton, dolałeś to: http://www.k2.com.pl/index.php?optio...=296&Itemid=66 ? Ciekawe jest bo poprawia też smarność.
    Henryk Grzegorczyk
  • rst
    Classic
    • 2011
    • 5

    #2
    Rozrząd

    witam

    Czy któryś z kolegów wymienał samodzielnie rozrząd?Mam kpl.blokad.Pytanie dotyczy ustawienia kół na znakach.Czy wlożenie blokad jest uwarunkowane ustawieniem kól na znakach,w jaki sposób to zrobić?Posiadam ksiazke "sam naprawiam"Etzholda ale strasznie tam skomplikowane.Może ktoś z Białegostoku się odezwie.

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Re: Rozrząd

      Zamieszczone przez rst
      witam

      Czy któryś z kolegów wymienał samodzielnie rozrząd?Mam kpl.blokad.Pytanie dotyczy ustawienia kół na znakach.Czy wlożenie blokad jest uwarunkowane ustawieniem kól na znakach,w jaki sposób to zrobić?Posiadam ksiazke "sam naprawiam"Etzholda ale strasznie tam skomplikowane.Może ktoś z Białegostoku się odezwie.
      to jest za powazna sprawa....na doświadczenia...uda sie lub nie....!
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • tryton
        Elegance
        • 2008
        • 935

        #4
        Zamieszczone przez rst
        Czy któryś z kolegów wymienał samodzielnie rozrząd
        Powiem tak wymieniałem niejednokrotnie w golfach żadnej filozofii nie było ( ale to były starsze modele ) Wymieniałem w audi benzynie bez problemu . W skodzie jest to niestety bardziej skomplikowane z powodu złego dostępu do rozrządu . Ja u siebie nie zdecydowałem się na samodzielną wymianę i powiem ci że nie żałuje że robił to mechanik . Całą wymianę stałem koło mechanika i widziałem ile jest z tym roboty . Same blokady nie wiele ci dadzą . Z tego co pamiętam trzeba odkręcić zbiornik od wspomagania mechanik miał gotowe koreczki do zaślepienia przewodów . Potem trzeba wykręcić łapę od silnika żeby ją wyjąć trzeba unieść silnik . Wszystkie śruby dokręcał kluczem dynamometrycznym . Po złożeniu wszystkiego do kupy auto podłączył pod vaga i sprawdzał kąt wtrysku . Osobiście uważam że lepiej niech to zrobi mechanik na rachunek . Popełniony błąd przy rozrządzie bywa strasznie kosztowny ( spotkanie zaworów z tłokiem )

        Komentarz

        • kiki
          Rider
          • 2010
          • 359

          #5
          rst, jesli masz pojecie o mechanice i jestes dokładny w robocie to dasz rade
          Please note that Posts 1 - 8 of this thread are copyrighted via a Creative Commons 3.0 BY-NC-SA license. I decided to exchange my 10‑mm injection pump for an 11‑mm injection pump to compliment the other modifications on my MKIV ALH engine (for details see 2003 Jetta GLS TDI). I noticed that...



          tu masz sciąge

          Komentarz

          • dees
            Ambiente
            • 2008
            • 217

            #6
            Jeśli kolega uważa że opis wymiany rozrządu w książce H.R.Etzolda jest zbyt skomplikowany to lepiej dać sobie siana i wymienić rozrząd u kumatego. Stać przy nim obserwować jak to się robi, zapamiętać. Przyda się nabyta wiedza na przyszłość.
            pzdr.
            pryncypal

            Komentarz

            • Biszczu
              RS
              • 2011
              • 5567

              #7
              nie lepiej dać mechanikowi, który da gwarancję na robociznę ? Ile zaoszczędzisz? a ile qrf poleci
              "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                piotrek_os, jako kogoś stać na nowy silnik to czemu nie :idea: :lol:

                Komentarz

                • Borsuk2
                  L&K
                  • 2010
                  • 1203

                  #9
                  Zamieszczone przez Biszczu
                  nie lepiej dać mechanikowi, który da gwarancję na robociznę ? Ile zaoszczędzisz? a ile qrf poleci
                  I powiedział to Człowiek, który miesiąca nie wytrzyma, żeby coś nie rozkręcić i nie ulepszyć w swoim samochodzie .
                  Fajna stronka

                  Komentarz

                  • mariom122
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 117

                    #10
                    Również uważam że jest to proste ale dla kogoś kto ma pojęcie i chociaż kilka razy to w życiu robił w normalnym samochodzie. A jak nie robił i bardzo chce zaoszczędzić to życzę powodzenia i trzymam kciuki. A jak się nie uda i dojdzie do spotkania trzeciego stopni tłoków z zaworami to i mechanik zarobi, ale wtedy konkretnie .

                    Komentarz

                    • laurin
                      Rider
                      • 2009
                      • 727

                      #11
                      Zamieszczone przez tryton
                      Z tego co pamiętam trzeba odkręcić zbiornik od wspomagania
                      Ja nie odkręcałem - no chyba ze w asz jest inaczej...

                      Komentarz

                      • kazik79
                        Drive
                        • 2011
                        • 88

                        #12
                        wyjęcie zbiorniczka od wspomagania może nie jest konieczne, ale znzcznie ułatwia dostęp do rozrządu i jak dla mnie to opłaca się poświecić na to te 5 min. i się potem nie wkur.... że jest ciasno, do zaslepiania przewodów ja uzyłem zwykłych czystych śrub (14 czy 16 nie pamietam dokładnie), jeżeli samochód ma klimę to przeszkadać będzie jeszcze sztywna rurka z czynnikiem biegnąca z przedziału pasażerskiego ponad podłużnicą w stronę sprężarki która znacznie utrudnia wyjecie łapy silnika
                        w załączonym linku jest pokazane jak wymieniają pompę wtryskową bez wymiany paska, więc nie wyciągali tej cholernaj łapy, ja łapę w moim AXR po podniesieniu na max silnika lewarkiem wepchnąłem w stronę ściany grodziowej i w dół nad maglownicę bo do góry to za cholerę nie chciała mie wyjść (blokowała ją właśnie ta rurka od klimy)
                        - wymianę robiłem u kumpla w warsztacie i jeden z młodych "zdonych" mechaników pochwalił mi się, że u siebie w TDI odgiął tę rurę na bok bo juz mu się skończyły pomysły jak tą łapę wyjąć - nie polecam tej metody bo naprawa układu klimy trochę kosztuje, a jak sadzę robiąc sam rozrząd chcesz trochę zaoszczędzić kasy
                        jeszcze jedno, pamiętaj że miska olejowa jest alu, więc jak będziesz podstawiał lewarek to przez deseczkę i raczej w pobliżu którejś krawędzi

                        co do straszenia przez kolegów, że można zniszczyć silnik to oczywiście mają oni rację, zawsze trzeba liczyć siły na zamiary i dobrze jest trochę poczytać/popytać o tym co się będzie robić
                        ja kiedyś przy niby trywialnej operacji wymiany akumulatora zostawiłem klucz 13 na obudowie filtra powietrza i ten kluczyk spadł na kabel zasilający rozrusznik - skończyło się pożarem w komorze silnika w czasie jazdy :diabelski_usmiech

                        Komentarz

                        Pracuję...